torsdag 22 september 2011

en av alla mina rädslor.

Känner bara att jag måste skriva ner detta. Någonting som jag är livrädd för är att göra presentationer. Att stå framför alla, helt ensam. Jag klarar det inte. Jag försöker undvika det så gott som jag kan. Men det finns alltid något ämne som innehåller en redovisning. Bara tanken gör mig nervös. När jag väl står där framme så känns det som jag blir röd som en tomat, jag börjar stamma och kan helt enkelt inte stå stil, börjar vrida mig fram och tillbaka så där löjligt. I tyskan har vi alltid en redovisning ungefär var tredje månad. Så när jag gick i ettan hoppade jag över tyska lektionerna för att jag aldrig ville redovisa, försökte skjuta upp det. Höll knappt på att bli godkänd eftersom jag aldrig kom på lektionerna. Imorgon har jag exakt samma problem. Skulle ha redovisat i måndags men kunde inte komma upp på morgonen. Så imorgon måste jag redovisa det jag skulle ha gjort i måndags. Jag har panik, vill verkligen inte dit. Går nog inte att beskriva hur rädd jag är att redovisa. kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar